Dzisiaj jest 26 Kwietnia 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

Nowy Mercedes-Benz Klasy S

Dodano: 13 sierpnia 2017

Nowa Klasa S oferuje całą gamę innowacji, w tym zupełnie nowe, wysoce efektywne silniki z szeregiem przełomowych rozwiązań z zakresu elektryfikacji układu napędowego. Systemy z rodziny Intelligent Drive pokonują kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. I wreszcie wygoda – niekwestionowany lider segmentu premium w dziedzinie komfortu i dobrego samopoczucia również w tych względach ustanawia nowe standardy.

 

Odnowiona Klasa S otrzyma trzy zupełnie nowe silniki: dwie 6-cylindrowe jednostki rzędowe, benzynowe i wysokoprężne, oraz nowy benzynowy motor V8 biturbo. Ponadto Mercedes-Benz planuje wprowadzenie hybrydowej wersji plug-in, która w trybie elektrycznym będzie mogła przejechać dystans około 50 km. Równocześnie swoje światowe premiery świętują przełomowe rozwiązania takie jak 48-woltowy alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG – Integrated Starter Generator) czy układ doładowania z elektryczną sprężarką.

Flagowy model Mercedes-Benz stawia następny znaczący krok w kierunku jazdy autonomicznej i na kolejny poziom winduje możliwości systemów z rodziny Intelligent Drive. Aktywny układ kontroli odległości DISTRONIC oraz aktywny asystent kierowania (Active Steer Assist) zapewniają jeszcze skuteczniejsze wsparcie kierowcy w utrzymaniu bezpiecznego dystansu i toru jazdy, a prędkość jest teraz regulowana automatycznie np. z uwzględnieniem najbliższych zakrętów, skrzyżowań czy rond (różnice obowiązujące w poszczególnych krajach mogą wpłynąć na zakres działania poszczególnych funkcji).

Diodowe reflektory matrycowe MULTIBEAM LED błyskawicznie i niezwykle precyzyjnie regulują rozkładu strumienia świetlnego zależnie od aktualnych warunków drogowych. Światła drogowe ULTRA RANGE wyróżniają się maksymalną intensywnością, na jaką zezwala prawo – w efekcie na dysansie ponad 650 m ich jasność przekracza wartość referencyjną 1 luksa. Kolejnymi wyróżnikami nowej Klasy S jest zawieszenie z funkcją ROAD SURFACE SCAN, która z wyprzedzeniem wykrywa nierówności drogi, oraz funkcja pochylania nadwozia w zakrętach.

We wrześniu 2017 r. w odnowionej Klasie S po raz pierwszy na świecie zadebiutuje układ kontroli komfortu ENERGIZING. To opcjonalne rozwiązanie łączy sterowanie licznymi pokładowymi systemami z zakresu komfortu, takimi jak klimatyzacja, nastrojowe oświetlenie, masaż czy funkcje zapachowe, i pozwala klientom skonfigurować określony program wellness (odnowy biologicznej) dopasowany do ich nastroju bądź potrzeb. Zwiększa to fizyczny komfort, a co za tym idzie – wydajność kierowcy na drodze.

Prace projektowe przy nowej Klasie S były wyjątkowo rozległe – samochód otrzymał 6500 nowych elementów. „Biorąc pod uwagę całą gamę nowych rozwiązań i funkcji, Klasa S niezmiennie pozostaje technicznym pionierem” – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania w koncernie Daimler oraz rozwój osobowych Mercedesów.

W 2016 r. topowy model Mercedes-Benz był po raz kolejny najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie, a od 2013 r. znalazł już ponad 300 tysięcy nabywców. Dziś Klasa S jest dostępna w sześciu wariantach nadwoziowych.

Czytaj również