Dzisiaj jest 19 Czerwca 2024, Środa, imieniny obchodzą:

Toyota Prius – nowa hybryda plug-in

Dodano: 18 czerwca 2023

Toyota Prius jest bezpieczniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Nową hybrydę plug-in wyposażono w najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, które zostały m.in. połączone z oświetleniem deski rozdzielczej.

 

Nowa Toyota Prius została zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu. Auto z hybrydą plug-in o mocy 223 KM i zasięgu do 86 km w trybie elektrycznym powstało na platformie TNGA, która gwarantuje wysoką sztywność nadwozia, nisko położony środek ciężkości, a także doskonałe właściwości jezdne. Osoby przebywające w kabinie w razie zderzenia chroni komplet poduszek i kurtyn powietrznych. Kokpit kierowcy zaprojektowano tak, by nic nie rozpraszało uwagi podczas prowadzenia, a wszystkie najważniejsze przyciski i przełączniki znajdowały się pod ręką.

Kluczowe znaczenie z ergonomicznego punktu widzenia ma umieszczenie cyfrowych zegarów na wysokości wzroku kierowcy tuż pod przednią szybą – uzyskanie najważniejszych informacji niemal nie wymaga oderwania wzroku od drogi.

Oświetlenie deski rozdzielczej zintegrowane z T-MATE

Nowy Prius otrzymał najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, w tym najnowszą, trzecią generację Toyota Safety Sense (TSS), która daje możliwość aktualizacji metodą over-the-air przez stałe podłączenie samochodu do Internetu. Zdalne aktualizacje pozwalają nie tylko na ulepszenie systemu, ale także dodawanie z czasem nowych funkcji.

Żeby zwiększyć bezpieczeństwo oraz poprawić komunikację systemów z kierowcą działanie wybranych funkcji T-MATE zintegrowano z LED-ową listwą świetlną deski rozdzielczej. Dzięki temu informacje o tym, że samochód znajdujący się przed nami w korku rusza lub przed autem pojawi się pieszy zostaną dodatkowo zakomunikowane poprzez pulsowanie oświetlenia na desce rozdzielczej.

Bezpieczeństwo w standardzie

Prius w ramach pakietu T-MATE zyskał rozbudowane funkcje, których w tym modelu do tej pory nie było. Liczba potencjalnych zagrożeń oraz wykrywanych obiektów i pojazdów jest większa dzięki współpracy nowej kamery o dwukrotnie większym zasięgu i szerszym kącie widzenia z czujnikami radarowymi z przodu auta. Tym samym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) skuteczniej zapobiega kolizji z poprzedzającym samochodem, pieszymi i rowerzystami, a także wykrywa ryzyko potrącenia motocyklisty i zderzenia czołowego z samochodem. Układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach monitoruje ruch pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka oraz z prawej i lewej strony, a podczas skrętu chroni pieszych przechodzących przez jezdnię.

Czytaj również