Solaris na Busworld Kortrijk 2013: Innowacji ciąg dalszy
Dodano: 21 września 2013
Podczas tegorocznej edycji Busworld w Kortrijk, Solaris przedstawi najnowsze rozwiązania w zakresie bezemisyjnych autobusów elektrycznych oraz pojazdów spełniających normę emisji spalin Euro 6. Na stoisku numer 406 w hali 4 firma zaprezentuje autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric z automatycznym, kontaktowym systemem szybkiego ładowania dachowego, międzymiastowy InterUrbino z silnikiem Cummins ISB6.7E6 oraz model Urbino 18 napędzany jednostką DAF MX-11 (PACCAR).
Odbywająca się w dniach od 18 do 23 października 2013 r. wystawa Busworld Kortrijk stanowić będzie okazję do zaprezentowania najnowszej oferty firmy Solaris w zakresie rozwiązań dla zrównoważonego transportu publicznego. Dwa lata po premierze pierwszego w Polsce autobusu z napędem elektrycznym – Solarisa Urbino electric – polski producent powraca do Kortrijk z kolejnymi nowościami. Obok dwunastometrowej wersji autobusu elektrycznego z automatycznym, kontaktowym systemem szybkiego ładowania dachowego, firma przedstawi dwa autobusy wyposażone w najnowszą generację silników spełniającących normę emisji spalin Euro 6: InterUrbino oraz Urbino 18. Pierwszy z pojazdów zaopatrzony będzie w silnik Cummins ISB6.7E6, drugi natomiast – w silnik DAF MX-11 (PACCAR). Autobusy prezentowane będą na stoisku numer 406 w hali 4.
Prezentowany na targach Solaris Urbino 12 electric z automatycznym, kontaktowym systemem szybkiego ładowania stanowić będzie uzupełnienie oferty firmy w zakresie pojazdów elektrycznych. Będzie to tym samym już trzecie – po plug-in i ładowaniu indukcyjnym – rozwiązanie zaoferowane przez producenta z Bolechowa. Podstawowym celem przyświecającym konstruktorom było stworzenie systemu gwarantującego szybkie i w pełni zautomatyzowane ładowanie autobusu, zapewniające dodatkowo niższe koszty eksploatacyjne. Prezentowany autobus wyposażony będzie w baterię o pojemności 80 kWh. W oparciu o rzeczywiste potrzeby klientów oferowane są także baterie o pojemności 105, 120, 210 i 240 kWh. Zastosowanie wybranej wielkości baterii uwarunkowane jest infrastrukturą, którą dysonuje przewoźnik i zapotrzebowaniem na energię elektryczną danej trasy.
Czytaj również
- Financial Times dla bydgoskiej Pesy
- Solaris x 10.000
- Nowy autobus dla FC Bayern München
- Sofia już oficjalnie w rytmie Swinga
- Pierwszy Twist dla Tramwajów Śląskich
- Solaris dostarczył 22 autobusy dla MPK Olsztyn
- Tramwaje z PESA zamówione przez Moskwę!
- Solaris sprzedaje kolejne Tramino
- Debiut Solarisa Urbino 18,75
- W Warszawie czas na Jazz
- Hanower ponownie wybiera hybrydowe Solarisy
- Swing 121NaK dla Kaliningradu
- Dostępność stron internetowych
- Transport miejski w krajach UE
- Komunikacja miejska w Polsce