Dzisiaj jest 28 Marca 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Solaris na Busworld Kortrijk 2013: Innowacji ciąg dalszy

Dodano: 21 września 2013

Podczas tegorocznej edycji Busworld w Kortrijk, Solaris przedstawi najnowsze rozwiązania w zakresie bezemisyjnych autobusów elektrycznych oraz pojazdów spełniających normę emisji spalin Euro 6. Na stoisku numer 406 w hali 4 firma zaprezentuje autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric z automatycznym, kontaktowym systemem szybkiego ładowania dachowego, międzymiastowy InterUrbino z silnikiem Cummins ISB6.7E6 oraz model Urbino 18 napędzany jednostką DAF MX-11 (PACCAR).

 

Odbywająca się w dniach od 18 do 23 października 2013 r. wystawa Busworld Kortrijk stanowić będzie okazję do zaprezentowania najnowszej oferty firmy Solaris w zakresie rozwiązań dla zrównoważonego transportu publicznego. Dwa lata po premierze pierwszego w Polsce autobusu z napędem elektrycznym – Solarisa Urbino electric – polski producent powraca do Kortrijk z kolejnymi nowościami. Obok dwunastometrowej wersji autobusu elektrycznego z automatycznym, kontaktowym systemem szybkiego ładowania dachowego, firma przedstawi dwa autobusy wyposażone w najnowszą generację silników spełniającących normę emisji spalin Euro 6: InterUrbino oraz Urbino 18. Pierwszy z pojazdów zaopatrzony będzie w silnik Cummins ISB6.7E6, drugi natomiast – w silnik DAF MX-11 (PACCAR). Autobusy prezentowane będą na stoisku numer 406 w hali 4.

Prezentowany na targach Solaris Urbino 12 electric z automatycznym, kontaktowym systemem szybkiego ładowania stanowić będzie uzupełnienie oferty firmy w zakresie pojazdów elektrycznych. Będzie to tym samym już trzecie – po plug-in i ładowaniu indukcyjnym – rozwiązanie zaoferowane przez producenta z Bolechowa. Podstawowym celem przyświecającym konstruktorom było stworzenie systemu gwarantującego szybkie i w pełni zautomatyzowane ładowanie autobusu, zapewniające dodatkowo niższe koszty eksploatacyjne. Prezentowany autobus wyposażony będzie w baterię o pojemności 80 kWh. W oparciu o rzeczywiste potrzeby klientów oferowane są także baterie o pojemności 105, 120, 210 i 240 kWh. Zastosowanie wybranej wielkości baterii uwarunkowane jest infrastrukturą, którą dysonuje przewoźnik i zapotrzebowaniem na energię elektryczną danej trasy.

Czytaj również