Dzisiaj jest 29 Marca 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

MAN TGE

Dodano: 18 maja 2017

Dzięki pojazdowi MAN TGE, monachijski producent o wieloletnich tradycjach wkracza po raz pierwszy w świat pojazdów dostawczych. MAN zaczynał od pojazdów 7,5 tonowych, dziś proponuje pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) 3 tony. Wprowadzając TGE, MAN proponuje lekki pojazd użytkowy, który przekona klientów od lat eksploatujących jego większych braci z sektora pojazdów ciężkich. Dzięki specjalnie dedykowanym doradcom sprzedaży TGE do klienta trafi odpowiednia, dostosowana do jego indywidualnych potrzeb oferta.

 

Mnóstwo miejsca i wysoka ładowność

Wśród proponowanych typów nadwozi, oprócz klasycznych nadwozi zamkniętych i przeszklonych furgonów, proponuje się również podwozia w wersji z pojedynczą i podwójną kabiną. Te ostatnie można oczywiście zamówić z zabudowami fabrycznymi w najróżniejszych odmianach. Nowy MAN TGE występuje w wariantach z dwoma rozstawami osi, trzema wysokościami dachu i trzema długościami nadwozia. W przypadku nadwozi typu van/furgon zakres długości zaczyna się od 5.983 mm przez 6.833 mm, a nawet do 7.388 mm, dla MAN TGE z długim zwisem. Warianty wysokości pojazdu to: 2.340 mm, 2.575 mm oraz 2.800 mm. Odpowiednia kombinacja długości i wysokości daje maksymalną objętość przestrzeni ładunkowej na poziomie 18,3 metrów sześciennych. W standardowym wyposażeniu znajduje się jasne oświetlenie LED wnętrza przestrzeni ładunkowej. Wariant MAN TGE o najmniejszej dopuszczalnej masie całkowitej to 3 tony, a maksymalna DMC to 5,5 tony. Dodatkowe aż 3,5t można uzyskać po dołączeniu przyczepy. Pojazd o DMC do 3,5t ma niespotykaną maksymalną ładowność - w idealnym układzie może przewozić do 1,5 tony ładunku.

Wszechstronność i wydajność układów napędowych

Równie kompleksowy jest zakres dostępnych układów napędowych. W zależności od dopuszczalnej masy całkowitej klienci mogą zdecydować się na napęd przedni, napęd tylny lub napęd na wszystkie koła. Każdy wariant występuje albo z 6-biegową skrzynią manualną albo z 8-biegową skrzynią automatyczną. Wraz z MAN TGE narodziła się nowa generacja silników Diesla. Silniki zadebiutowały rok temu w znanym już na całym świecie i cieszącym się powodzeniem modelu Volkswagen Transporter. Teraz zostały użyte po raz kolejny jako symbol długiej eksploatacji i niezawodności. Oprócz tego, silnik czterocylindrowy opracowano ze szczególnym uwzględnieniem „ciężkich” wymagań eksploatacyjnych pojazdu użytkowego. Najbardziej liczą się ekonomiczność i wytrzymałość - dwie cechy, które w MAN TGE sprzęgają się w prawdziwą zaletę oraz obietnicę nowych ekonomicznie i ekologicznie najlepszych wskaźników. Gama silników o pojemności 1.968 cm3 obejmuje warianty o mocy 75 kW/102 KM, 90 kW/122 KM, 103 kW/140 KM oraz 130 kW/177 KM.

Wygoda i codzienna użyteczność wewnątrz

Typową w pojeździe użytkowym przestrzeń roboczą za kierownicą przekształcono w TGE w prawdziwą przestrzeń życiową. Wiele dobrze przemyślanych schowków i półek wspomaga kierowcę w realizacji codziennych zadań. Siedzenia kierowcy, dostępne w czterech różnych wersjach, są idealnie wyprofilowane gwarantując optymalny poziom komfortu przy długich trasach i spełniając oczekiwania wszystkich użytkowników. Odporna na ścieranie tapicerka, która sprawdziła się już w pojazdach ciężarowych, to dodatkowa gwarancja długiej eksploatacji.

Najwyższe bezpieczeństwo dzięki systemowi wspomagania

Dzięki wprowadzonej jako standard funkcji EBA (asystent hamowania awaryjnego), MAN wnosi istotny wkład w bezpieczeństwo ruchu drogowego. Czujniki odległości sprawdzają krytyczny dystans od pojazdu jadącego z przodu i pomagają skrócić drogę zatrzymania. Zintegrowana miejska funkcja EBA również automatycznie wyhamowuje pojazd przy niskich prędkościach, zmniejszając jedną z najczęstszych przyczyn wypadków, minimalizując tym samym koszty przestojów i napraw oraz zwiększając wartość rezydualną.

Opcjonalna funkcja asystenta cofania pomaga np. przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego. Oprócz tego w pojeździe można w razie potrzeby aktywować funkcję ułatwiającą manewrowanie z przyczepą. Elektro-mechaniczny układ wspomagania kierownicy równoważy siły przeciwskrętne, szczególnie te powodowane wiatrami bocznymi.

Tempomat z regulacją odległości zapewnia wysoki poziom komfortu na długich odcinkach autostradowych. Rozpoznawanie zmęczenia i hamulec multikolizyjny podnoszą ogólny poziom bezpieczeństwa: ten ostatni zapobiega kolejnym zderzeniom z przeszkodami lub innymi użytkownikami drogi.

Znakomita obsługa

Dla pojazdów nowej serii MAN proponuje również profesjonalną obsługę. Powszechnie wiadomo, że w przypadku awarii w czasie weekendu lub w nocy można niezwłocznie, bez problemu uzyskać pomoc, nawet bez wcześniejszego umówienia się w warsztacie; jest ona również dostępna standardowo w ramach dłuższych niż zwykle godzin otwarcia serwisów MAN. Serwis skupia się na całym pojeździe, podobnie jak w przypadku elastycznych umów serwisowych. Wydłużona gwarancja, gwarancja mobilności i czynny 24 godziny na dobę serwis w przypadku awarii na drodze dopełniają pełny zakres oferty serwisowej.

Oprócz tego MAN proponuje zindywidualizowane usługi finansowe jako wsparcie dla kierownika floty i jej właściciela na etapie zakupu pojazdu i przez cały okres jego eksploatacji.

W ramach usługi MAN ProfiDrive proponuje się szereg różnych kursów doskonalących dla kierowców: zachowanie w sytuacjach awaryjnych, szkolenie z jazdy ekonomicznej czy zabezpieczanie ładunku. Dzięki tym usługom użytkownik i właściciel pojazdu mogą skompletować optymalny pakiet, rzadko dostępny w segmencie lekkich pojazdów użytkowych.

Cyfrowe rozwiązania dla pojazdów dostawczych 

To jednak nie wszystko. Całodobowa obsługa i kompleksowa wiedza o pojeździe to coraz częściej parametry determinujące sukces firmy. Wyższe zyski osiąga się wyłącznie wówczas, gdy firma wie, gdzie w danym momencie znajduje się jej sprzęt i w jakim jest stanie. Nowe rozwiązanie do zarządzania flotą, unikalne w całym sektorze pojazdów dostawczych, będzie w przyszłości zbierało wszystkie potrzebne dane, a następnie udostępniało je za pośrednictwem różnych usług cyfrowych. Takie usługi o wartości dodanej mogą być zintegrowane fabrycznie lub w ramach doposażenia. Dostarczają informacji na temat statusu serwisowego oraz ogólnej dostępności jednostek we flocie.

Czytaj również