Dzisiaj jest 25 Kwietnia 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Volkswagen Showcar I.D. CROZZ

Dodano: 24 kwietnia 2017

Volkswagen pracuje nad zupełnie nowym, awangardowym samochodem z napędem elektrycznym. Po prezentacjach modeli I.D. (Paryż 2016) oraz I.D.BUZZ (Detroit 2017) teraz przyszedł czas na trzeciego członka tej rodziny – I.D. CROZZ. To nie emitujący żadnych szkodliwych substancji samochód nowej generacji o dużym zasięgu, wyrazistej nowoczesnej stylistyce i zupełnie nowym wnętrzu.

 

I.D. CROZZ to wszechstronne, bezemisyjne auto o sportowym charakterze, którego elektryczny napęd na cztery koła bardzo dobrze spisuje się nie tylko w miejskiej dżungli, ale pozwala cieszyć się także sportową jazdą. Jedno ładowanie akumulatorów sprawia, że I.D. CROZZ może przejechać do 500 km (wg normy NEDC) i potrafi osiągnąć prędkość 180 km/h. Moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Na stacji szybkiego ładowania (prąd stały 150 kW) w ciągu pół godziny akumulatory tego auta można naładować do 80 procent pojemności. Gdy kierowca przez trzy sekundy przytrzyma znak Volkswagena umieszczony na kierownicy, w studyjnym aucie zostanie uruchomiony tryb jazdy autonomicznej „I.D. Pilot” i I.D. CROZZ będzie od tej chwili prowadzony przez autopilota. 

Studyjny model został wyposażony wyłącznie w cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi. Najważniejsze informacje są wyświetlane bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy z wykorzystaniem technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Na znaczeniu zyskuje system sterowania przy pomocy gestów – tę technikę wykorzystano nawet do uruchomienia nowo opracowanej rolety świetlnej w przezroczystym dachu panoramicznym; żaluzja ta zarówno wewnątrz auta jaki i na zewnątrz zapewnia nowy rodzaj stylowego oświetlenia. Niezależnie od warunków zewnętrznych zawsze najwyższą jakość powietrza gwarantuje nowy system klimatyzacji CleanAir.

DNA elektrycznej mobilności

I.D. CROZZ wyróżnia się stylistyką, która w każdym szczególe odzwierciedla nowoczesny charakter elektrycznego auta realizującego filozofię „Zero Emission”. Jednym z dominujących elementów wizualnych są diody układające się w charakterystyczny kształt C, który wyróżnia elektryczne modele Volkswagena. LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie C oraz sterowane elektronicznie, dynamiczne, diodowe reflektory to dominujące elementy stylistyczne w przedniej części nadwozia. Wyglądają one jak ruchome „oczy” („Interactive Spotlight”). 

Napęd elektryczny sprawia, że wnętrze auta jest wyjątkowo przestronne

I.D. CROZZ jest autem mniejszym niż najnowszy seryjny SUV Volkswagena - Tiguan L (Chiny), czy Tiguan Allspace (Europa). Mimo to nowy CUV ma tyle samo miejsca w środku. W modelu I.D. CROZZ zastosowano nową innowacyjną płytę modułową stworzoną przez Volkswagena do budowy samochodów elektrycznych nowej generacji. Jej cechą charakterystyczną jest m.in. to, że osie i silniki umieszczone są możliwie daleko na skraju nadwozia i zajmują bardzo mało miejsca, akumulatory natomiast znajdują się w podłodze pojazdu. Rozmieszczenie foteli sprawia, że wnętrze auta można konfigurować na różne sposoby. Powstaje maksymalnie wykorzystana przestrzeń - przestronny „Open Space”, jakiego nie ma żaden samochód tej klasy. Z tyłu w nowym modelu jest tyle miejsca, co w samochodach wyższych klas. Bez problemu zmieści się tam rower na weekendowy wypad za miasto. Bagażnik dachowy nie jest potrzebny, wystarczy umieścić rower w poprzek przedziału bagażowego, co umożliwiają składane siedziska tylnych foteli oraz otwierające się bardzo szeroko elektryczne drzwi. 

Czytaj również