Dzisiaj jest 29 Marca 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

Skoda VISION E

Dodano: 01 maja 2017

Zaprezentowany w Szanghaju wizjonerski model koncepcyjny VISION E ucieleśnia drogę postępu, którą ŠKODA będzie podążała w najbliższych latach. Pojawią się na niej rozwiązania związane ze stosowaniem: napędu elektrycznego, technologii indukcyjnego ładowania, jazdy autonomicznej i innych systemów wspierających kierowcę.

 

ŠKODA chce uczynić z elektromobilności stały element naszego codziennego życia. Czeski producent rozwija intensywnie technologie napędu hybrydowego typu plug-in i elektrycznego pamiętając o cechach charakteryzujących każdą ŠKODĘ. – Duży zasięg, łatwe ładowanie i wymierne oszczędności podczas eksploatacji wpływać będą na naszą przyszłą elektromobilność – mówi Bernhard Maier, Dyrektor generalny ŠKODY.

Elektromobilność będzie odgrywać kluczową rolę w globalnej strategii rozwoju marki. Samochody ŠKODY znane są z celnych odpowiedzi na wymogi codziennej eksploatacji oraz przemyślanych rozwiązań ułatwiających życie idących w parze z nieskomplikowaną funkcjonalnością. Te same czynniki mają dla marki także decydujący wpływ na kształtowanie innowacyjnych wizji mobilności jutra. Efekty tej strategii widać w koncepcyjnym modelu VISION E: dzięki łącznej mocy układu napędowego wynoszącej aż 225 kW, pięciodrzwiowy SUV o bryle coupé dostarcza najwyższy poziom dynamiki. Moc pochodzi tu z dwóch silników elektrycznych, które precyzyjnie dozują moc do każdego z czterech kół dla zapewnienia najwyższego poziomu stabilności, bezpieczeństwa i osiągów.

Napęd elektryczny niesie ze sobą korzyści wynikające z wysokiego momentu obrotowego dostępnego już od samego ruszenia. W VISION S połączony jest on z wysoką prędkością maksymalną 180 km/h i zasięgiem wynoszącym aż 500 km, możliwym do osiągnięcia m.in. dzięki wykorzystaniu technologii inteligentnego odzyskiwania energii z ładowania.

Ładowanie baterii może odbywać się w sposób indukcyjny, to znaczy bez bezpośredniego styku baterii z urządzeniami ładującymi. W praktyce nie wymaga więc podpięcia kabli, a zaparkowania nad niewielką (65x65x5 cm) płytą ładującą, na przykład podpiętą do instalacji elektrycznej w garażu właściciela. Całkowite ładowanie odbywa się więc w sposób praktycznie bezobsługowy na przykład podczas nocy, ale samochód może zostać naładowany do 80% w zaledwie 30 minut.

Zaawansowane systemy asystujące w służbie bezprecedensowego poziomu bezpieczeństwa i komfortu

Wizja elektromobilności ŠKODY jest ściśle powiązana z technologią jazdy autonomicznej. Następne stopnie automatyzacji prowadzenia samochodu będą systematycznie wprowadzane, a wraz z upływem czasu kierowcy będą mogli przekazywać samochodowi kolejne zadania.

Uwagę zwraca opracowana przez Grupę Volkswagen, innowacyjna modularna platforma dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB). Jest na niej wsparty także nowy model VISION E. ŠKODA VISION E potrafi samodzielnie poruszać się w korkach i na drogach szybkiego ruchu, utrzymywać pas lub omijać zagrożenia, wyprzedzać innych użytkowników ruchu oraz samodzielnie szukać wolnych miejsc postojowych i parkować na nich bez udziału kierowcy. Co więcej, ostatnie z tych rozwiązań wyposażone jest w inteligentną funkcję Educated Parking, dzięki której samochód uczy się manewrów kierowcy i zapamiętuje preferowane przez niego miejsca postojowe. Funkcja ta jest szczególnie cenna z perspektywy ładowania indukcyjnego – pomoże znaleźć miejsce, w którym pojazd może naładować akumulatory i pokieruje tam samochód.

Czytaj również