Skoda VISION E
Dodano: 01 maja 2017
Zaprezentowany w Szanghaju wizjonerski model koncepcyjny VISION E ucieleśnia drogę postępu, którą ŠKODA będzie podążała w najbliższych latach. Pojawią się na niej rozwiązania związane ze stosowaniem: napędu elektrycznego, technologii indukcyjnego ładowania, jazdy autonomicznej i innych systemów wspierających kierowcę.
ŠKODA chce uczynić z elektromobilności stały element naszego codziennego życia. Czeski producent rozwija intensywnie technologie napędu hybrydowego typu plug-in i elektrycznego pamiętając o cechach charakteryzujących każdą ŠKODĘ. – Duży zasięg, łatwe ładowanie i wymierne oszczędności podczas eksploatacji wpływać będą na naszą przyszłą elektromobilność – mówi Bernhard Maier, Dyrektor generalny ŠKODY.
Elektromobilność będzie odgrywać kluczową rolę w globalnej strategii rozwoju marki. Samochody ŠKODY znane są z celnych odpowiedzi na wymogi codziennej eksploatacji oraz przemyślanych rozwiązań ułatwiających życie idących w parze z nieskomplikowaną funkcjonalnością. Te same czynniki mają dla marki także decydujący wpływ na kształtowanie innowacyjnych wizji mobilności jutra. Efekty tej strategii widać w koncepcyjnym modelu VISION E: dzięki łącznej mocy układu napędowego wynoszącej aż 225 kW, pięciodrzwiowy SUV o bryle coupé dostarcza najwyższy poziom dynamiki. Moc pochodzi tu z dwóch silników elektrycznych, które precyzyjnie dozują moc do każdego z czterech kół dla zapewnienia najwyższego poziomu stabilności, bezpieczeństwa i osiągów.
Napęd elektryczny niesie ze sobą korzyści wynikające z wysokiego momentu obrotowego dostępnego już od samego ruszenia. W VISION S połączony jest on z wysoką prędkością maksymalną 180 km/h i zasięgiem wynoszącym aż 500 km, możliwym do osiągnięcia m.in. dzięki wykorzystaniu technologii inteligentnego odzyskiwania energii z ładowania.
Ładowanie baterii może odbywać się w sposób indukcyjny, to znaczy bez bezpośredniego styku baterii z urządzeniami ładującymi. W praktyce nie wymaga więc podpięcia kabli, a zaparkowania nad niewielką (65x65x5 cm) płytą ładującą, na przykład podpiętą do instalacji elektrycznej w garażu właściciela. Całkowite ładowanie odbywa się więc w sposób praktycznie bezobsługowy na przykład podczas nocy, ale samochód może zostać naładowany do 80% w zaledwie 30 minut.
Zaawansowane systemy asystujące w służbie bezprecedensowego poziomu bezpieczeństwa i komfortu
Wizja elektromobilności ŠKODY jest ściśle powiązana z technologią jazdy autonomicznej. Następne stopnie automatyzacji prowadzenia samochodu będą systematycznie wprowadzane, a wraz z upływem czasu kierowcy będą mogli przekazywać samochodowi kolejne zadania.
Uwagę zwraca opracowana przez Grupę Volkswagen, innowacyjna modularna platforma dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB). Jest na niej wsparty także nowy model VISION E. ŠKODA VISION E potrafi samodzielnie poruszać się w korkach i na drogach szybkiego ruchu, utrzymywać pas lub omijać zagrożenia, wyprzedzać innych użytkowników ruchu oraz samodzielnie szukać wolnych miejsc postojowych i parkować na nich bez udziału kierowcy. Co więcej, ostatnie z tych rozwiązań wyposażone jest w inteligentną funkcję Educated Parking, dzięki której samochód uczy się manewrów kierowcy i zapamiętuje preferowane przez niego miejsca postojowe. Funkcja ta jest szczególnie cenna z perspektywy ładowania indukcyjnego – pomoże znaleźć miejsce, w którym pojazd może naładować akumulatory i pokieruje tam samochód.
Czytaj również
- EM90 poszerza portfolio Volvo
- Opel Corsa z napędem hybrydowym
- SpaceTourer – nowy minivan Citroena
- Fiat pokazał nowego pick-upa Titano
- Honda prezentuje model e:Ny1 EV 2023
- Nowe MINI Countryman
- Citroen C5 X w nowej, limitowanej edycji
- Nowy Opel Corsa wjeżdża do Polski
- Alfa Romeo 33 Stradale
- Fiat prezentuje model 600e
- Toyota Prius – nowa hybryda plug-in
- Nowe BMW serii 5 Limuzyna
- Citroen zaprezentował model C4 X
- Lancia Pu+Ra HPE
- Nowy Wrangler 2024