Dzisiaj jest 20 Kwietnia 2024, Sobota, imieniny obchodzą:

Powrót Toyoty Camry

Dodano: 02 maja 2019

Nowa Toyota Camry stanowi silne wzmocnienie pozycji marki w segmencie aut klasy średniej. Nowy sedan to wyjątkowa oferta m.in. ze względu na mocny napęd hybrydowy. Toyota Camry Hybrid uzupełnia gamę modeli hybrydowych Toyoty o sedana klasy średniej, zwiększając ją do 8 samochodów. Za sprawą nowej Camry ósmej generacji model ten powraca do Europy Zachodniej i Środkowej po 15-letniej nieobecności.

 

Układ hybrydowy, który stanowi serce nowej Camry Hybrid, składa się z 2,5-litrowego silnika Dynamic Force i współpracującego z nim silnika elektrycznego. Łączy niskie zużycie paliwa i emisję spalin z cichą pracą oraz większą mocą i elastycznością. Napęd rozwija moc 218 KM i emituje średnio zaledwie 98 g/km CO2 (WLTP: 119 g/km)1, co odpowiada zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km (NEDC).

Nowy układ napędowy – Toyota Hybrid System II (THS II) – wyposażono w nową technologię Sequential Shiftmatic, czyli symulowaną 6-stopniową skrzynię biegów, która daje kierowcy możliwość większego zaangażowania i dynamicznej jazdy.

Nowa Toyota Camry to już 8. generacja modelu, który w swojej sięgającej 1982 roku historii zdobył wiele nagród i wyróżnień. Auto jest sprzedawane w przeszło 100 krajach i do tej pory znalazło ponad 19 milionów nabywców. Ze sprzedażą na poziomie 700 000 sztuk rocznie, Camry jest największym bestsellerem wśród sedanów segmentu D/E na świecie.

Nowa generacja Camry została zbudowana w modułowej architekturze Toyota New Global Architecture (TNGA). Platforma GA-K z serii TNGA zapewnia Camry znakomite własności jezdne i pewność prowadzenia, dzięki którym kierowca może czerpać radość z jazdy. Jednocześnie solidna konstrukcja gwarantuje charakterystyczną dla Toyoty niezawodność i wyższy poziom bezpieczeństwa. Nowa architektura Toyoty pozwala obniżyć środek ciężkości i położenie maski, dając projektantom swobodę tworzenia, czego efektem jest wyrazisty, nowoczesny design.

Platforma GA-K pozwoliła inżynierom i stylistom Toyoty na przeformułowanie od nowa zarówno całościowej koncepcji, jak i każdego aspektu designu sedana. Opracowywanie nowej Camry opierało się na dwóch filarach – Performance i Intelligence. Performance to dynamika prowadzenia, niski poziom hałasu i wibracji, stabilna konstrukcja, a także jakość, trwałość i niezawodność. Intelligence oznacza najnowocześniejsze technologie i wyposażenie oraz komfort i bezpieczeństwo.

Nową Camry Hybrid zaprojektowano tak, by jej niskie i szerokie nadwozie było jak najbardziej aerodynamiczne, a przy tym miało wyrazisty styl i wpisywało się w koncepcje stylistyczne Under Priority oraz Keen Look.

Stylistyka wnętrza stanowi połączenie klasy, komfortu i jakości wykończenia. Zarówno podłoga, jak i fotele zostały umieszczone niżej, opuszczając biodra kierowcy bliżej środka ciężkości auta. Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i skoncentrowana na kierowcy. Przednie fotele zapewniają zarówno znakomity komfort, jak i świetne podparcie, a tylna kanapa jest dostępna albo w postaci składanej i dzielonej w proporcji 60:40, albo w postaci elektrycznie regulowanych siedzeń dzielonych 40:20:40.

Wszystkie przełączniki zaprojektowano tak, by zapewniały maksymalną funkcjonalność, ale przy tym jak najlepiej wyglądały i były miłe w dotyku. Nowy interfejs użytkownika Human Machine Interface (HMI) składa się z trzech czytelnych, koordynujących informacje wyświetlaczy: 10-calowego kolorowego wyświetlacza Head-up Display (HUD) o wysokiej rozdzielczości, 7-calowego wyświetlacza Multi Information Display (MID) między zegarami oraz 8-calowego ekranu dotykowego do obsługi systemu multimedialnego Toyota Touch® 2 oraz nawigacji w systemie Toyota Touch® 2 with Go.

Zachowując wszystkie najważniejsze cechy, dzięki którym Toyota Camry stała się tak popularna – najlepszy w segmencie poziom jakości, trwałości i niezawodności, a także wyciszenia i komfortu zawieszenia, nowa Camry oferuje swoim użytkownikom również atrakcyjną stylistykę wnętrza i karoserii, innowacyjne technologie i systemy bezpieczeństwa oraz przyjemność z prowadzenia.

Czytaj również