Dzisiaj jest 24 Kwietnia 2024, Środa, imieniny obchodzą:

Otwarta na intensywną przyjemność

Dodano: 13 marca 2017

Mercedes-Benz kompletuje rodzinę Klasy E, prezentując nową Klasę E Cabriolet. Otwarty, czteroosobowy model z klasycznym miękkim dachem łączy purystyczny, zmysłowy design i wysoki komfort jazdy na długich trasach z najnowszymi rozwiązaniami. Należą do nich m.in.: kompleksowa integracja smartfona z bezprzewodowym ładowaniem i funkcją kluczyka, panoramiczny kokpit oraz zaawansowane systemy wspomagające.

 

Mocne silniki i wszechstronne zawieszenia zapewniają sportowe, a jednocześnie luksusowe doznania z jazdy. Na życzenie Klasa E Cabriolet może być wyposażona w elektryczny system eliminacji przeciągów AIRCAP oraz ogrzewanie okolic karku AIRSCARF – elementy zwiększające wygodę jazdy ze złożonym dachem. Po raz pierwszy kabriolet jest też oferowany z napędem na obie osie 4MATIC. 

Najnowszy Cabriolet to piąty członek rodziny Klasy E, która została całkowicie odnowiona na przestrzeni ostatniego roku. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy kontynuuje swoje tradycje oferowania prestiżowych kabrioletów z klasycznym miękkim dachem. – Z naszymi klientami dzielimy zamiłowanie do wyjątkowych aut – a nasza nowa Klasa E Cabriolet odzwierciedla je w szczególny sposób. To samochód, który pozwala cieszyć się komfortem i luksusem pod gołym niebem – mówi Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów.

Z zamkniętym dachem sylwetka Klasy E Cabriolet nie odbiega od wersji Coupé – i ma te same ekspresyjne proporcje oraz purystyczny design, z przejrzystymi liniami i zmysłowymi formami. Elegancja przenika się tu z inteligencją. Dynamizm kabrioletu podkreślają wyrazisty przedni pas z wysokowydajnymi reflektorami LED (na życzenie – matrycowymi reflektorami MULTIBEAM LED o wysokiej rozdzielczości), pokrywa silnika z dwoma przetłoczeniami oraz w pełni opuszczane boczne szyby. Napięte poszycie dachowe przechodzi w muskularny tylny pas z wydłużonymi, mocno zaakcentowanymi błotnikami i smukłymi światłami diodowymi, które nadają karoserii jeszcze bardziej sportowy wyraz. Nocą Klasę E Cabriolet zdradzają unikalne wkłady tylnych lamp, których blask przypomina łunę silnika odrzutowego. W ramach swojej nowej funkcji emitują one specjalny pokaz świetlny przy zbliżaniu się lub oddalaniu od samochodu.

Po złożeniu dachu Cabriolet prezentuje swój unikalny charakter oraz harmonię, jaka łączy jego karoserię i kabinę. Wrażenie ich optycznej spójności kompletuje ozdobna listwa z anodowanego, polerowanego aluminium (Linia AMG: wykończenie matowe) biegnąca od przedniej szyby, pod oknami i wokół pokrywy dachu. Płynnie zintegrowano z nią trzecie światło stop.

Kabriolet ma o 15 mm niższy prześwit od limuzyny, co podkreśla jego luksusowo-sportowy charakter. Już w standardzie montowane są obręcze kół w rozmiarze 17 cali.

Wysokiej klasy miękki dach z tkaniny

Miękki dach z tkaniny oferowany jest w czterech odcieniach: ciemnobrązowym, granatowym, ciemnoczerwonym lub czarnym. W standardzie Klasa E Cabriolet ma automatycznie sterowane, izolowane akustycznie poszycie dachowe. Jego wielowarstwowa struktura ze specjalną izolacją ogranicza hałas spowodowany szumami wiatru i opon, zapewniając podróżującym komfortowe warunki do rozmowy nawet przy wyższych prędkościach. Jednocześnie konstrukcja miękkiego dachu zapewnia odpowiedni komfort klimatyczny, pozwalający na użytkowanie kabrioletu przez okrągły rok.

Pochodzący z Klasy S Cabriolet miękki dach spełnia również wysokie standardy jakości w zakresie trwałości i eksploatacji. Może on zostać w pełni otwarty lub zamknięty w ciągu 20 s, podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Mechanizm składania pracuje cicho, a poszycie znika w specjalnym schowku w bagażniku. Rozkładana zasłona oddziela go od reszty przestrzeni bagażowej. Na życzenie dostępny jest pakiet Cabriolet Comfort z całkowicie elektrycznym sterowaniem zasłony – kierowca nie musi wówczas obsługiwać jej ręcznie. Pojemność bagażnika wynosi 385 l (310 l ze złożonym dachem), co zaspokaja wszelkie potrzeby w zakresie codziennego użytkowania. Zupełną nowością są składane, dzielone w proporcji 50:50 oparcia tylnych siedzeń. Można je wykorzystać do przewożenia większych przedmiotów.

Wnętrze – wyrafinowany styl, sportowy luksus

Wnętrze nowej Klasy E Cabriolet ma czystą bazową formę. Górna sekcja deski rozdzielczej „spoczywa” na masywnej listwie ozdobnej, zmysłowo rozciągającej się na przednie drzwi. Wysokiej jakości materiały i wykończenie podkreślają sportowy styl kabriolet. Dostępne na życzenie dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3” – co unikalne w tym segmencie – łączą się pod jedną taflą szkła i tworzą panoramiczny kokpit, który zdaje się unosić w powietrzu, a jednocześnie płynnie komponuje się z górną i dolną sekcją kokpitu. Kierowca ma przed sobą cyfrowy panel wskaźników w jednej z trzech wersji do wyboru: klasycznej, sportowej lub progresywnej.

Bazowy model wyposażono w dwa okrągłe wskaźniki i kolorowy wyświetlacz o przekątnej 7" (17,8 cm, rozdzielczość 1000 x 600 pikseli) oraz centralny ekran o przekątnej 8,4" (21,3 cm, 960 x 540 pikseli). Zespół tych elementów otacza wspólna ramka ze lśniącym, przypominającym lakier fortepianowy wykończeniem.

Sportową atmosferę w kabinie zapewniają liczne detale, w tym otwory wentylacyjne o odcieniu dymionego srebra. Ich charakterystyczny kształt przywodzi na myśl silniki odrzutowe.

Kierowca ma do wyboru szereg opcji sterowania funkcjami komputera i multimediów: dotykowe przyciski na kierownicy, panel dotykowy rozpoznający odręczne pismo, kontroler na konsoli środkowej, sterowanie głosowe LINGUATRONIC oraz bezpośrednie klawisze, ułatwiające wygodne korzystanie z wentylacji i niektórych systemów wspomagających.

Awangardowe, luksusowe fotele dla wszystkich czterech podróżujących mają sportowe wyprofilowanie. Ich zintegrowana architektura obejmuje wydatne podparcie boczne oraz opcjonalne ogrzewanie okolic karku AIRSCARF. Standardowe, automatycznie wysuwane podajniki pomagają kierowcy i pasażerowi z przodu w wygodnym zapięciu pasa bezpieczeństwa. Tylne fotele już bazowo wyposażono w funkcję podgrzewania, która zwiększa użyteczność Klasy E w chłodniejsze dni i potwierdza jego status jako pełnoprawnego kabrioletu dla czterech osób.

Wysokiej próby okładziny i elegancka kolorystyka wspólnie tworzą aurę sportowego, nowoczesnego luksusu. Elementy wykończenia w kolorze błękitu połączonego z beżowym macchiato zapewniają Klasie E świeżą, ekskluzywną prezencję inspirowaną wystrojem jachtów. Na życzenie dostępna jest odbijająca promienie słoneczne skórzana tapicerka w pięciu kolorach do wyboru. Paleta obejmuje również dziewięć różnych opcji elementów ozdobnych, w tym dwa jasne odcienie wykończonego na wysoki połysk drewna o otwartych porach.

Oświetlenie wnętrza korzysta wyłącznie z trwałych, energooszczędnych diod LED. To samo dotyczy opcjonalnego oświetlenia nastrojowego dostępnego w 64 kolorach. Jego specjalnym wyróżnikiem jest tylne światło w podsufitce miękkiego dachu.

Lato przez cały rok

Nabywcy kabrioletów chcą jak najczęściej jeździć ze złożonym dachem, a Klasa E Cabriolet zapewnia im maksymalny komfort pod gołym niebem. To zasługa opcjonalnych dodatków: automatycznego systemu zapobiegania przeciągom AIRCAP oraz układu ogrzewania okolic karku AIRSCARF, które czynią jazdę „bez dachu” przyjemną nawet przy niskich temperaturach zewnętrznych. System zapobiegania przeciągom AIRCAP został opracowany specjalnie na potrzeby kabrioletów Mercedesa. Zawiera elektrycznie sterowany moduł deflektora wiatru, dyskretnie zintegrowany z ramą przedniej szyby, oraz elektryczną osłonę za tylnymi siedzeniami. Za naciśnięciem przycisku system ten zmniejsza zawirowania powietrza w kabinie również w drugim rzędzie siedzeń. AIRCAP stanowi element pakietu Cabriolet Comfort, w skład którego wchodzi również ogrzewanie karku AIRSCARF dla kierowcy i pasażera z przodu. Kieruje on ciepłe powietrze w okolice karku. Połączenie obu rozwiązań pozwala cieszyć się radością z jazdy z wiatrem we włosach nawet w chłodniejsze dni.

Większa i bardziej luksusowa

Nowa Klasa E Cabriolet jest wyraźnie dłuższa, szersza i ma większy rozstaw osi od poprzedniczki – mierzy 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości, a jej osie oddalone są o 2873 mm. Znacznie większe rozmiary karoserii przekładają się na większą przestronność dla pasażerów, zwłaszcza z tyłu. Każde z czterech miejsc jest „pełnowartościowe” i oferuje wysoki komfort na dalekich trasach. Głównym beneficjentem szerszego rozstaw kół – 1605 mm z przodu (+67 mm) i 1609 mm z tyłu (+68 mm) – jest z kolei dynamika jazdy.

Czytaj również