Dzisiaj jest 24 Kwietnia 2024, Środa, imieniny obchodzą:

Nowy Volkswagen up!

Dodano: 01 marca 2016

Najmniejszy Volkswagen stał się bardziej kolorowy i zyskał wyrazisty wygląd. Najpóźniej pod koniec lata do sprzedaży w Europie trafi up! drugiej generacji – z elementami nadwozia w nowej stylizacji, z nowymi kolorami lakieru, nowymi obręczami kół, nowym wnętrzem, nowym sprzętem multimedialnym i nowym mocnym silnikiem o większej mocy i wyższym momencie obrotowym. Nowego up!a Volkswagen przedstawia po raz pierwszy publiczności podczas salonu samochodowego w Genewie.

 

Nowe elementy stylistyczne i wyposażenia. Wszystkie wersje modelu up! prezentowanego w Genewie mają nowe reflektory (seryjnie z diodowymi światłami do jazdy dziennej), nowe zderzaki, bardziej charakterystyczny dyfuzor z tyłu nadwozia, lampy o zmienionym kształcie, obudowy lusterek zewnętrznych z umieszczonymi w nich kierunkowskazami, nowe kolory i wzory ozdobnych paneli na tablicy rozdzielczej oraz nowy wzór tapicerki foteli. Tak jak większe modele Volkswagena, również najnowszego up!a można zamówić teraz w wersji z funkcjami Coming-home i Leaving-home oraz z czujnikiem deszczu. W przyszłości światła przeciwmgłowe zostaną wzbogacone o światła skrętne. Ponadto Volkswagen oferuje po raz pierwszy model up! wyposażony w wielofunkcyjną kierownicę oraz w Pure Air Climatronic (automatyczną klimatyzację). Pod nazwą „Pure Air” kryje się czujnik jakości powietrza z aktywnym filtrem; utrzymuje on jakość powietrza na stałym wysokim poziomie i zapobiega przenikaniu do wnętrza auta szkodliwych substancji. Na zewnątrz pozostają nawet zarodniki grzybów i alergeny.

Nowy silnik turbo. Nowy najmocniejszy silnik Volkswagena up!a jest niezwykle efektywną jednostką napędową. Wyposażony w turbosprężarkę benzynowy silnik 1.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem osiąga moc 66 kW/90 KM. Jego maksymalny moment obrotowy ma wartość 160 Nm i jest do dyspozycji już od 1500 obr/min. Ta trzycylindrowa jednostka napędowa jest najmocniejsza spośród stosowanych dotąd w modelu up! i pierwszą wyposażoną w turbosprężarkę. O dynamice auta świadczy fakt, że mały Volkswagen rozpędza się do prędkości maksymalnej wynoszącej 185 km/h, setkę zaś osiąga w ciągu 10 sekund. Wartości te są zbliżone do uzyskiwanych niegdyś przez pierwszego Golfa GTI. Oprócz dynamiki nowy silnik wyróżnia się też oszczędnym zużyciem paliwa – wynosi ono 4,4 l/100. Oznacza to, że up! w wersji z silnikiem 1.0 TSI może pokonać do 800 km bez dodatkowego tankowania paliwa. Sportowy charakter najmocniejszego up!a podkreślają widoczne z tyłu dwie końcówki układu wydechowego.

Możliwość podłączenia smartfonów. Kolejną nowością w nowym up!ie jest fakt, że można do niego podłączyć smartfona. Wystarczy wybrać odpowiednią funkcję i uruchomić bluetootha, by dzięki aplikacji Volkswagena smartfon pełnił rolę sprzętu multimedialnego z funkcją nawigacji i komputera pokładowego.

Nowy up! beats z 300-watowym sprzętem audio. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży nowego modelu Volkswagen wprowadzi nową wersję wyposażenia – up! beats. Jest to samochód, o którego charakterze decyduje jakość dźwięku. Auto jest wyposażone seryjnie w system audio o mocy 300 wat przygotowany przez amerykańską firmę specjalistyczną BeatsAudio. Modele z tym sprzętem mają też seryjne wyposażenie umożliwiające podłączenie smartfonów. 

Więcej silników. Oferta silników składała się dotąd z dwóch trzycylindrowych jednostek z wielopunktowym wtryskiem paliwa (MPI) o mocy 44 kW/60 KM oraz 55 kW/75 KM. Do tej pary benzynowych silników 1.0 dołącza teraz nowy TSI, osiągający moc 66 kW/90 KM. Po ulicach miast można również poruszać się nie emitującym żadnych spalin elektrycznym modelem E-up! uzyskującym moc 60 kW/82 KM. Dla kierowców stawiających na gaz ziemny przygotowano z kolei model Eco up! (50 kW/68 KM).

Czytaj również