Nowy Mercedes-Benz GLE
Dodano: 15 września 2018
Nowy Mercedes-Benz GLE wyróżnia się bogactwem innowacji. Kabina jest jeszcze bardziej przestronna i komfortowa, a na życzenie oferuje trzeci rząd siedzeń. System inforozrywki dysponuje większymi wyświetlaczami, kolorowy ekran head-up ma rozdzielczość 720 x 240 pikseli, a asystent wnętrza MBUX potrafi rozpoznawać ruchy dłoni i ręki, ułatwiając obsługę. Design karoserii podkreśla mocną postawę SUV-a, a jednocześnie ustanawia najwyższe klasowe standardy w dziedzinie aerodynamiki. W chwili rynkowej premiery w Europie, na początku 2019 roku, GLE będzie dostępny z gamą najnowszych silników.
W 1997 r. Mercedes-Benz zaprezentował Klasę M, dając początek segmentowi SUV-ów premium. Trzy lata temu model otrzymał nazwę GLE, podkreślającą jego pozycję jako SUV-a w rodzinie Klasy E. Od chwili premiery na zakup Klasy M zdecydowało się ponad 2 mln klientów.
Z zewnątrz nowy GLE łączy niepowtarzalny design Mercedes-Benz z charakterem pojazdu terenowego. Wyróżnia się przy tym najlepszą aerodynamiką w segmencie – współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,29 (wobec 0,32 w przypadku poprzednika). Nowa generacja modelu ma znacznie większy rozstaw osi od poprzednika (2995 mm, +80 mm), dzięki czemu oferuje znacznie więcej przestrzeni – zwłaszcza podróżującym z tyłu. Z uwagi na bardziej pionowe poprowadzenie przedniego słupka poprawiła się również przestronność i komfort zajmowania miejsca na przednich fotelach. Na życzenie, po raz pierwszy w segmencie SUV-ów, tylne siedzenia można ustawiać elektrycznie. Pojemność bagażnika wynosi do 825 przy pięciu fotelach lub do 2055 l przy dwóch. Pakowanie większych przedmiotów ułatwia szerszy o 72 mm otwór załadunkowy.
Nowy Mercedes-Benz GLE trafi do sprzedaży z nowym silnikiem benzynowym – rzędowym, 6-cylindrowym. Później do oferty dołączą kolejne jednostki, w tym diesle, oraz hybrydowa wersja plug-in. Wszystkie wersje standardowo korzystają z przekładni automatycznej 9G-TRONIC.
Jako pierwszy debiutuje wariant GLE 450 4Matic, korzystając z benzynowej rzędowej „szóstki”, zelektryfikowanej z wykorzystaniem techniki 48 V (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 8,3-9,6 l/100 km, emisja CO2 w cyklu łączonym: 190-220 g/km; dane wstępne wg WLTP, skorelowane jako NEDC). Silnik rozwija 367 KM mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego, a kolejne 22 KM i 250 Nm jest krótkotrwale dostępne w ramach „elektrycznego doładowania” – EQ Boost. Za realizację funkcji hybrydowych, takich jak EQ Boost czy rekuperacja energii, odpowiada alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG).
Czytaj również
- EM90 poszerza portfolio Volvo
- Opel Corsa z napędem hybrydowym
- SpaceTourer – nowy minivan Citroena
- Fiat pokazał nowego pick-upa Titano
- Honda prezentuje model e:Ny1 EV 2023
- Nowe MINI Countryman
- Citroen C5 X w nowej, limitowanej edycji
- Nowy Opel Corsa wjeżdża do Polski
- Alfa Romeo 33 Stradale
- Fiat prezentuje model 600e
- Toyota Prius – nowa hybryda plug-in
- Nowe BMW serii 5 Limuzyna
- Citroen zaprezentował model C4 X
- Lancia Pu+Ra HPE
- Nowy Wrangler 2024