Dzisiaj jest 20 Kwietnia 2024, Sobota, imieniny obchodzą:

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo

Dodano: 25 czerwca 2017

BMW prezentuje mocno odświeżoną wersję jednej z najbardziej innowacyjnej koncepcji pojazdów w ostatnich czasach. Nowe BMW serii 6 Gran Turismo łączy komfort podróżowania luksusowej limuzyny z fascynującą estetyką coupé.

 

Wysoka funkcjonalność oraz komfort jazdy i podróżowania nastawiony na długie trasy to cechy, które charakteryzowały poprzedni model, pierwszy z tego gatunku. W nowym BMW serii 6 Gran Turismo zostały doprowadzone do perfekcji. Konsekwentny postęp w stosunku do BMW serii 5 Gran Turismo widoczny jest w sportowej elegancji, wyjątkowo szlachetnym wyposażeniu, innowacyjnym systemie obsługi i systemach wspomagających kierowcę oraz w znacznie wyższej dynamice i wydajności.

Lżejsze, bardziej sportowe, bardziej komfortowe i wydajniejsze

Inteligentna lekka konstrukcja oraz zastosowanie aluminium i wysokowytrzymałych stali w karoserii i komponentach układu jezdnego pozwoliły zmniejszyć masę nowego BMW serii 6 Gran Turismo średnio o 150 kg w stosunku do poprzedniego modelu. W połączeniu ze znaczną optymalizacją właściwości aerodynamicznych, większą mocą i lepszą sprawnością nowych silników daje to jeszcze bardziej sportowe właściwości jezdne i wyższą wydajność. W zależności od wersji silnikowej przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest lepsze nawet o 0,7 s (BMW 630i Gran Turismo) niż w analogicznym poprzednim modelu. Parametry zużycia paliwa i emisji spalin w cyklu jezdnym NEDC są nawet o 15 procent (BMW 640i Gran Turismo, BMW 630d Gran Turismo) niższe niż poprzednio. Dynamika jazdy i komfort nowego BMW serii 6 Gran Turismo zyskały na znacznym udoskonaleniu układu jezdnego. Wyposażenie standardowe obejmuje pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia. Opcjonalnie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne obu osi oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów pozwalające jeszcze bardziej podnieść komfort jazdy. Większe właściwości sportowe zapewnia opcja Executive Drive, która obejmuje również aktywną stabilizację przechyłów bocznych i oferowana jest w połączeniu ze zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym. Pneumatyczne zawieszenie obu osi umożliwia ręczne ustawianie wysokości zawieszenia. Do jazdy na nieutwardzonej nawierzchni lub na stromych podjazdach za naciśnięciem przycisku można zwiększyć prześwit o 20 mm. Przyciskiem można też obniżyć zawieszenie o 10 mm – w trybie SPORT wybieranym przełącznikiem właściwości jezdnych oraz automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Wszystkie opcjonalne systemy regulacji układu jezdnego dostępne również w połączeniu z BMW xDrive. 

Stylistyka: dynamiczne proporcje i eleganckie łagodne linie

Długość 5091 mm, większa o 87 mm niż w poprzednim modelu, niezmieniona szerokość 1902 mm i wysokość 1538 mm mniejsza o 21 mm dają nowemu BMW serii 6 Gran Turismo dynamicznie wydłużone proporcje. Przód auta jest bardzo wyrazisty. Klosze standardowych reflektorów diodowych sięgają aż do masywnej atrapy chłodnicy BMW. Typową dla BMW sportową elegancję widać przede wszystkim w widoku bocznym. Charakterystyczna jest długa maska silnika, cofnięta kabina, rozstaw osi wynoszący 3070 mm, bezramkowe drzwi oraz wydłużona, sięgająca aż po tył powierzchnia szyb. Linia dachu jak w coupé płynnie łączy się z obniżonym o 64 mm tyłem auta. Mocnym akcentem są trójwymiarowo uformowane lampy tylne.

Niska sylwetka auta daje też dobre właściwości aerodynamiczne. Poza tym aktywne klapy powietrza i inne elementy, takie jak zasłony powietrzne, skrzela i automatycznie wysuwany tylny spojler, pozwoliły obniżyć współczynnik oporu powietrza (Cx) w stosunku do poprzedniego modelu z 0,29 do 0,25.

Idealny balans pomiędzy radością z jazdy, komfortem podróżowania i funkcjonalnością

Wnętrze oferuje kokpit zorientowany na kierowcę oraz niezwykłą przestronność. Podwyższona pozycja siedzenia zapewnia lepszą widoczność i w połączeniu z ergonomicznie rozmieszonymi elementami obsługi zapewnia ogromną radość z jazdy. Kontury wnętrza, dobór materiałów i precyzyjne wykonanie tworzą atmosferę nowoczesności premium. Tylna kanapa nowego BMW serii 6 Gran Turismo oferuje trzy pełnowymiarowe miejsca siedzące i maksymalną swobodę nóg. Dzięki konsekwentnej optymalizacji mimo znacznie niższej linii dachu przestrzeń nad głową jest większa. Komfort podróżowania podnosi też nowo zaprojektowana kanapa tylna i ulepszone wytłumienie. Oferowane opcjonalnie elektrycznie regulowane fotele komfortowe z tyłu umożliwiają ustawienie nachylenia oparcia przyciskiem.

Jednoczęściowa pokrywa bagażnika BMW serii 6 Gran Turismo otwiera i zamyka się standardowo elektrycznie. Pojemność bagażnika wynosi 610 l i jest o 110 l większa niż w poprzednim modelu. Krawędź bagażnika obniżono o 5 cm i znajduje się ona teraz na wysokości podłogi bagażnika. Oparcie kanapy tylnej dzielone w proporcjach 40:20:40 można odblokowywać elektrycznie przyciskiem w bagażniku. Pozwala to zwiększyć pojemność do 1800 l – to 100 l więcej niż w poprzednim modelu. Wytrzymałą, dwuczęściową osłonę przestrzeni bagażowej można schować pod podłogą bagażnika.

Niespotykanie wszechstronny systemem obsługi

Do sterowania funkcjami nawigacyjnymi, komunikacyjnymi, informacyjnymi i rozrywkowymi służy w nowym BMW serii 6 Gran Turismo unikalny system wskazań i obsługi. Jego centralnym elementem jest system iDrive z kontrolerem dotykowym na konsoli środkowej i monitorem pokładowym w postaci wolnostojącego ekranu z funkcją dotykową. Wysokiej rozdzielczości ekran ma przekątną 10,25 cala, a jego kafelkowa struktura menu z animowanymi grafikami w trybie live zapewnia intuicyjną obsługę. Nowe BMW serii 6 Gran Turismo ma poza tym zmodernizowane sterowanie głosowe oraz sterowanie BMW za pomocą gestów. Oferowany jest w nim też wyświetlacz BMW Head-Up nowej generacji z większą o 70 procent powierzchnią projekcji. 

Systemy wspomagające kierowcę otwierają drogę do automatyzacji jazdy

Systemy wspomagające kierowcę zastosowane w nowym BMW serii 6 Gran Turismo wykorzystują do monitorowania otoczenia standardową stereokamerę oraz opcjonalnie również czujniki radarowe i ultradźwiękowe. Wyposażenie standardowe obejmuje ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, a opcjonalnie dostępny jest unowocześniony aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go działający przy prędkościach od 0 do 210 km/h. Pracujący w tym samym zakresie prędkości asystent kierowania i toru jazdy to kolejny krok w kierunku automatyzacji jazdy. Rozpoznaje oznaczenia pasa ruchu i poprzedzające pojazdy oraz wspomaga kierowcę w prowadzeniu na rozpoznanym pasie. Również ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i asystent omijania podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy poprzez korektę i wspomaganie prowadzenia. Ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, ostrzeganie na skrzyżowaniach i ostrzeganie przed jazdą pod prąd zapobiegają potencjalnym niebezpiecznym sytuacjom. W BMW serii 6 Gran Turismo oferowane jest też zdalne parkowanie.

BMW Connected: indywidualny asystent mobilności, nowe usługi

Inteligentne skomunikowanie sprawia, że BMW Connected jest dla kierowcy BMW serii 6 Gran Turismo indywidualnym asystentem mobilności, który wspiera go również poza samochodem w komfortowym i bezstresowym dotarciu do celu. Może na przykład wykorzystywać wpisy w kalendarzu na smartfonie do planowania tras, obliczać idealną godzinę wyjazdu na podstawie przesyłanych w czasie rzeczywistym danych o sytuacji na drogach albo przesyłać cele nawigacyjne do pojazdu. Oprócz bezprzewodowego połączenia przez Bluetooth istnieje również możliwość indukcyjnego ładowania smartfona.

Czytaj również