Dzisiaj jest 28 Marca 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Nowa Honda CBR1000RR-R Fireblade

Dodano: 26 maja 2020

CBR1000RR-R SP to zupełnie nowy motocykl, zbudowany ze zdecydowanym naciskiem na jazdę torową, z niespotykanym poziomem osiągów i kontroli. Jego czterocylindrowy rzędowy silnik w znacznym stopniu wykorzystuje efektywność spalania silnika motocykla RC213V-S i jego technologie zapewniające obniżenie tarcia oraz dzieli z nim średnicę cylindra i skok tłoka.

 

Silnik nowego motocykla posiada również tytanowe korbowody i kute aluminiowe tłoki. Hondowski system kontroli momentu obrotowego (HSTC) został zoptymalizowany, a do kontroli mocy, intensywności hamowania silnikiem i kontroli unoszenia przedniego koła dodano regulowany tryb startu - Start Mode. Quick Shifter jest wyposażeniem standardowym. Nowa aluminiowa rama typu „diamond” współpracuje z wydłużonym wahaczem opartym o konstrukcję z modelu RC213V-S.

Motocykl wyposażono w sześcioosiowy, bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU), 3-poziomowy hondowski elektroniczny tłumik skrętu (HESD) oraz w kontrolę zawieszenia drugiej generacji Öhlins Smart Electronic Control S-EC. Nowe zaciski hamulcowe Brembo Stylema współpracują z tarczami o średnicy 330 mm i 2-kanałowym systemem ABS. Kształty motocykla i pozycja kierowcy są przykładem bezkompromisowego dążenia do poprawy właściwości aerodynamicznych, a owiewki wyposażono w generujące docisk do nawierzchni „skrzydełka” wywodzące się z MotoGP. Pełnokolorowy wyświetlacz TFT i system Smart Key stanowią atrakcyjny dodatek.

Czytaj również