Dzisiaj jest 25 Kwietnia 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Najlepsze auto rodzinne

Dodano: 27 czerwca 2018

Hasło „samochód rodzinny” najczęściej kojarzy nam się z wersją kombi z dużym bagażnikiem. Jednak coraz więcej kierowców poszukujących auta rodzinnego decyduje się na kombivany – wynika z danych Master1.pl. Największą zaletą kombivanów jest duża i wysoka przestrzeń bagażowa o regularnych kształtach, ale trzeba mieć na uwadze gorsze jakościowo materiały wykorzystane we wnętrzu.

 

Źródło: www.newseria.pl

Samochody w wersji kombi to typ nadwozia, który cieszy się w Polsce dużą popularnością i najczęściej na jego zakup decydują się kierowcy posiadający jedno lub więcej dzieci. Największą zaletą niemal każdego kombi jest duża powierzchnia bagażnika oraz podnoszona w całości tylna klapa ułatwiająca swobodne wkładanie i wyjmowanie przewożonych rzeczy, np. dziecięcego wózka lub dużych zakupów.

Można jednak zauważyć, że kierowcy poszukujący odpowiedniego samochodu dla swojej rodziny coraz częściej decydują się na zakup kombivana.

„Z naszych danych sprzedażowych samochodów pokontraktowych wynika, że wyraźnie rośnie zainteresowanie kombivanami. Dla porównania w 2016 r. sprzedaż samochodów typu kombivan stanowiła niecałe 5 proc. A w 2017 r. już co dziesiąty sprzedany w Master1.pl samochód miał nadwozie typu kombivan. Tendencja wzrostowa sprzedaży tych samochodów jest zauważalna również w tym roku. A do tego najpopularniejsze modele kombivanów, czyli Peugeot Partner, Renault Kangoo i Citroen Berlingo były w Master1.pl najlepiej sprzedającymi się francuskimi samochodami w 2017 r.” – komentuje ekspert Grzegorz Grodecki.

Kombi vs. kombivan – najważniejsze różnice

Kombivany uznawane są za bezkonkurencyjne w zakresie możliwości przewozowych. Trudno jest znaleźć równie pakowane auta w tej długości. Tym bardziej, że za ich największą zaletę uważa się znaczącą wysokość przedziału bagażowego, który najczęściej ma regularne kształty oraz dużą podnoszoną klapę bagażnika i brak dolnych progów, znajdujących się w niemal każdym kombi. To sprawia, że zarówno załadunek, jak i wyładunek nie będą sprawiały kłopotu, nawet jeżeli będą miały znaczący ciężar. Kierowcy chwalą sobie również wyższą pozycję za kierownicą, która ułatwia manewr parkowania oraz poprawia widoczność na drodze. A także liczne schowki znajdujące się pod podłogą lub nad fotelami z pierwszego rzędu.

Za wadę samochodów typu kombivan można uznać niższą niż w kombi jakość materiałów użytych we wnętrzu pojazdu. Jest to w szczególności zauważalne w uboższych wersjach wyposażeniowych tych modeli, w których miękkie tworzywa sztuczna, charakterystyczne dla samochodów osobowych, mieszają się z gołą blachą typową dla aut użytkowych.

Czy kombivan to dobra alternatywa dla kombi?

To zależy od oczekiwań i potrzeb. Ceny popularnych kombivanów są porównywalne z popularnymi modelami w wersji  kombi tych samych producentów. Duży bagażnik i przestronne wnętrze idealnie sprawdzi się w przewożeniu rodziny na krótszych i dłuższych trasach. Może on również sprawdzić się jako auto użytkowe do przewożenia nawet sporych rozmiarów ładunków.

„Na zakup kombivana powinni zdecydować się kierowcy potrzebujący auta uniwersalnego – dwa w jednym. Można z niego bez przeszkód korzystać podczas codziennego odwożenia dzieci do szkoły lub w trakcie wakacyjnych wyjazdów. Wystarczy jednak wymontować tylni rząd siedzeń, aby móc korzystać z pełnoprawnego auta dostawczego, za pomocą którego przewieziemy ładunki o sporych rozmiarach. Kombivan może być również dobrym rozwiązaniem dla osób, które często przewożą sprzęt sportowy, np. sprzęt do nurkowania, surfingu czy rowery. Po złożeniu tylnego rzędu siedzeń bez problemu zmieszczą się w nim co najmniej dwa rowery” – radzi Grzegorz Grodecki.

***

Co to znaczy, że auto jest pokontraktowe? Auta pokontraktowe wcześniej były używane przez firmy w ramach kontraktów leasingowych oraz przez klientów indywidualnych. Są one tańsze od nowych i pewniejsze od komisowych. Pojazdy te to najczęściej modele 3-4 letnie, ponieważ właśnie na tyle średnio opiewają umowy leasingowe. Pochodzą z polskich salonów i były profesjonalnie zarządzane przez wyspecjalizowanego operatora – firmę leasingową, która dysponuje historią serwisowania tych aut, pełną wiedzą na temat ich stanu technicznego oraz przebiegu. Samochody zarówno w trakcie, jak i po zakończonych kontraktach są dokładnie sprawdzane i dokonywane są w nich niezbędne naprawy.

Czytaj również