Dzisiaj jest 25 Kwietnia 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Mercedes-Maybach S 600 Guard

Dodano: 01 marca 2016

Opancerzony Mercedes-Maybach S 600 Guard to pierwszy samochód z certyfikatem potwierdzającym najwyższy poziom ochrony balistycznej - VR10 - dla pojazdów cywilnych. Wymaga on, by nadwozie i okna samochodu wytrzymały ostrzał z karabinu automatycznego nabojami z rdzeniem z utwardzonej stali. Również pod względem ochrony przed wybuchami S 600 Guard pełni rolę lidera w klasie aut luksusowych - spełnia dyrektywę ERV 2010. Za sprawą nowego rekordu Mercedes-Maybach podkreśla swoją ekskluzywną pozycję flagowego modelu Mercedes-Benz także pod względem ochrony podróżujących.

 

Mercedes-Maybach łączy perfekcję Klasy S z ekskluzywnością marki Maybach. W porównaniu z przedłużaną wersją Klasy S jest o 20 cm dłuższy i ma o 20 cm większy rozstaw osi: mierzy 545,3 cm długości, a jego rozstaw osi wynosi 336,5 cm. Podróżujący z tyłu mają do dyspozycji przestronniejszą kabinę, dwa luksusowe fotele oraz inne ekskluzywne elementy wyposażenia, takie jak innowacyjna funkcja wzmacniania głosu.

Szefowie państw i liderzy biznesu nigdy nie mieli okazji podróżować w tak komfortowych warunkach - a jednocześnie nie byli tak skutecznie chronieni - jak w nowym Mercedesie-Maybachu S 600 Guard. Opancerzona wersja flagowego Mercedesa oferuje najwyższy poziom ochrony przed pociskami i wybuchami, a przy tym zapewnia niezrównany poziom przestronności, wygody oraz luksusowego wykończenia i wyposażenia. Aby zapewnić jeszcze większe poczucie prywatności, fotele w drugim rzędzie zostały dodatkowo przesunięte do tyłu.

Zgodnie z koncepcją ochrony Mercedes-Benz opancerzony Maybach od wersji seryjnej różni się jedynie detalami. Szereg specjalnych modyfikacji technicznych sprawia, że limuzyna pozostanie mobilna w trakcie i po ataku, a zatem będzie w stanie opuścić strefę zagrożenia.

Nowy Mercedes-Maybach S 600 Guard otrzymał oficjalny certyfikat od urzędu ds. balistyki w Ulmie. Po raz pierwszy spełnia wymagania klasy ochrony VR10 w ramach dyrektywy BRV 2009, wersja 2. (Bullet Resistant Vehicles - pojazdy kuloodporne). Wedle tych wytycznych nadwozie i okna samochodu muszą wytrzymać ostrzał z karabinu maszynowego nabojami z rdzeniem z utwardzonej stali. Limuzyna spełnia również dyrektywę ERV 2010 (Explosive Resistant Vehicles - pojazdy wybuchoodporne), w której przypadku stosowane są niejawne kryteria testowe. Po kontroli przeprowadzonej przez Federalną Policję Kryminalną Niemiec pojazd otrzymał stosowną akceptację bez żadnych ograniczeń.

Czytaj również