Dzisiaj jest 20 Kwietnia 2024, Sobota, imieniny obchodzą:

Hyundai KONA Hybrid

Dodano: 14 grudnia 2019

Hyundai KONA Hybrid to trzeci model w gamie tego wielokrotnie nagradzanego SUV-a. Nowy model KONA jest odpowiedzią na potrzeby europejskich Klientów, którzy oczekują ekomobilności od samochodów SUV. KONA Hybrid oferuje wydajny napęd hybrydowy oraz szereg udoskonaleń technologicznych, w tym zaawansowane funkcje łączności Blue Link, aktywne systemy bezpieczeństwa SmartSense, a także systemy wspomagania jazdy i najnowocześniejsze funkcje audio-informacyjne.

 

Nazwa modelu KONA pochodzi od miejscowości Kona na wyspie Hawaii, zwanej także Wielką Wyspą, należącej do archipelagu Hawajów. Debiut tego pierwszego subkompaktowego SUV-a marki Hyundai nastąpił w 2017 roku, rok później Hyundai zaprezentował model KONA Electric, pierwszy całkowicie elektryczny SUV Hyundai. 

W nowym modelu KONA Hybrid zastosowano czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jednostka napędowa zapewnia maksymalną moc 105 KM i moment obrotowy 147 Nm. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi dostarcza 43,5 KM (32 kW) oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 170 Nm.* Polimerowa bateria litowo-jonowa o pojemności 1,56 kWh zapewnia wyjątkową wydajność ładowania i rozładowania, optymalizując moc wyjściową akumulatora wysokiego napięcia i umożliwiając szybką regenerację. W połączeniu z układem napędowym o mocy 141 KM (104 kW) i 265 Nm momentu obrotowego całkowicie nowa KONA Hybrid zapewnia dynamiczne wrażenia z jazdy.

W hybrydowej wersji modelu KONA zastosowano Blue Link®, czyli system łączności z pojazdem, który wykorzystuje wbudowaną do samochodu telematykę. Dzięki temu systemowi kierowca może m. in. zdalnie zamknąć lub otworzyć pojazd za pomocą aplikacji na smartfona. Opcjonalny system multimedialny z nawigacją wyświetla szeroki zakres przydatnych informacji na dzielonym ekranie dotykowym o przekątnej 10,25 cala oraz zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze* (* tylko w połączeniu z systemem Blue Link®). Wyświetlacz pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany oraz na edycję widżetów i ikon. Wybierając standardowy system łączności, Klienci korzystając z wyświetlacza radia mogą odzwierciedlić zawartość swojego smartfona na 7-calowym wyświetlaczu za pomocą funkcji Android Auto i Apple CarPlay.

Oprócz tego nowa KONA Hybrid została wyposażona w usługę Hyundai LIVE dostępną z nawigacją satelitarną. Klienci otrzymają bezpłatną pięcioletnią subskrypcję na tę usługę, która dostarcza bieżące informacje o pogodzie, ruchu drogowym, wolnych miejscach parkingowych oraz stacjach ładowania, a także umożliwia w czasie rzeczywistym wyszukiwanie miejsc, którymi zainteresowany jest użytkownik pojazdu.

Duży kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego posiada grafiki specjalnie przygotowane dla wersji hybrydowej. Dodatkowo opcjonalny wyświetlacz Head-up dostarcza informacje istotne dla kierowcy na linii wzroku. Pozwala to na szybsze przetwarzanie informacji oraz ułatwia utrzymanie uwagi na drodze.

Aby upewnić się, że telefony użytkowników są zawsze naładowane, nowa KONA Hybrid został również opcjonalnie wyposażona w bezprzewodową indukcyjną podkładkę ładującą (standard Qi) do telefonów komórkowych.

Nowa KONA Hybrid została wyposażona w system wspomagania oszczędnej jazdy (Eco DAS), który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa oraz zminimalizować zużycie hamulców. Tryb żeglowania analizuje informacje drogowe z systemu nawigacji, aby poinformować kierowcę o zbliżającej się konieczności hamowania (np. zmiana kierunku, skrzyżowanie, zjazd z autostrady) i może być aktywowany w zakresie prędkości od 40 do 160 km/h.

Eco DAS posiada dodatkowo funkcję inteligentnego zarządzania energią podczas podjazdów i zjazdów. Gdy przed przewidywanym podjazdem bateria jest pusta, KONA Hybrid zwiększa pracę silnika spalinowego w celu ładowania akumulatora. Natomiast kiedy osiągnięty jest dostateczny poziom naładowania baterii podczas jazdy w dół, interweniuje silnik elektryczny, aby zminimalizować zużycie paliwa, a energia jest odzyskiwana przy jednoczesnym hamowaniu regeneracyjnym.

Czytaj również