Dzisiaj jest 26 Kwietnia 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

Dacia Logan MCV Outdoor

Dodano: 03 kwietnia 2017

Nowy Logan MCV Outdoor to atletyczny samochód z charakterem. Projektanci zainspirowani stylistyką crossovera dodali pojemne wnętrze i bagażnik, nadając mu w ten sposób wyrazisty wygląd, zachowując atrakcyjną cenę modelu.

 

Wyrazisty design

Ze swoim wyglądem rasowej terenówki Nowy Logan MCV Outdoor ma wszystkie cechy stylistyki gamy Outdoor. Prześwit jest większy o 50 mm w porównaniu do Logana MCV i wynosi 174 mm. Ułatwia to wsiadanie, a jednocześnie wysoko umieszczone miejsce kierowcy zapewnia znacznie lepszą widoczność.

Z przodu Nowy Logan MCV Outdoor ma dwukolorowe zderzaki, wstawki z matowego chromu w osłonie podwozia oraz światła przeciwmgłowe. Auto zwraca uwagę nowym układem świateł, który zapewnia zdecydowanie bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd. W reflektory wbudowano światła dzienne z diodami LED, tworzącymi cztery prostopadłościenne bloki. Nowoczesny design optycznie poszerza przód Nowego Logana MCV Outdoor.

Zmieniony kształt przedniego zderzaka nadaje efekt solidności i elegancji. Podobnie jak w innych modelach tej wersji na osłonie chłodnicy pojawiają się czarne akcenty w tym samym kolorze co jedna z części dwukolorowego zderzaka. Podkreślają je chromowane prostokątne elementy w stylu Dustera. Nadkola oraz dolną część nadwozia podkreślają specjalne osłony, które potęgują wygląd solidnego i zdecydowanego samochodu. Nowy Logan MCV Outdoor ma również relingi dachowe w kolorze Dark Metal , które są typowym elementem stylistyki kombi.

Tylne światła mają czarne obramowania. Uwagę przyciąga również dwukolorowy zderzak i osłona podwozia w kolorze matowego chromu, które są charakterystycznymi elementami wyposażenia serii limitowanej Outdoor.

Flagowym kolorem Nowego Logana MCV Outdoor jest szary Iceland. Model będzie również dostępny w kolorach brązowy Vison i niebieski Azurite. Jest też wyposażony w nowe, 16-calowe koła Flexwheel Bayadere Dark Metal. Ten pomysłowy system, zarazem ekonomiczny i bardzo atrakcyjny wizualnie, składa się z ażurowego kołpaka i również ażurowej obręczy.

Nowoczesny design wnętrza i bogatsze wyposażenie

Wnętrze kabiny Nowego Logana MCV Outdoor ma jeszcze bardziej atrakcyjny wystrój
w pomarańczowo-miedzianej kolorystyce (obramowanie panelu czołowego konsoli, nawiewów, przeszycia dywaników i tapicerki), ze specjalną tapicerką wykonaną z dwóch różnych materiałów.

Auto jest również wyposażone w czteroramienną kierownicę z przyciskiem klaksonu pośrodku. Jest ona pokryta nowym rodzajem materiału „Soft Feel”. To bardzo wytrzymałe pokrycie jest jednocześnie przyjemne dla oka i miękkie w dotyku. Przyciski na kierownicy są lepiej wkomponowane i zapewniają kierowcy lepszą ergonomię i większy komfort. Pośrodku kierownicy umieszczono logo marki.

Nowe elementy wyposażenia zwiększające komfort prowadzenia

Nowy Logan MCV Outdoor jest wyposażony w nowe elementy, jakie pojawiły się gamie Dacii pod koniec 2016 roku. Należą do nich m.in. wspomaganie parkowania tyłem i wspomaganie ruszania pod górę, które jest montowane obecnie w standardzie. Opcjonalnie dostępna jest również kamera cofania. Są to atrakcyjne udogodnienia w codziennym użytkowaniu. Przełączniki przednich i tylnych elektrycznych podnośników szyb znajdują się teraz w płatach drzwi. Dla zapewnienia jeszcze większego komfortu kierowca dysponuje impulsowym wyłącznikiem podnoszenia szyb oraz składanym centralnym podłokietnikiem.

Oprócz licznych schowków pomysłowo rozmieszczonych w całej kabinie, pasażerowie siedzący z tyłu mogą korzystać z lampki sufitowej oraz gniazda 12V do ładowania przenośnych urządzeń. Schowek w desce rozdzielczej ma wbudowane oświetlenie.

Oszczędny silnik benzynowy SCe 75 

Dacia jest pierwszą z marek Grupy, w modelach której pojawi się najnowszy benzynowy silnik wolnossący SCe 75, spełniający normy Euro 6. Ta 3-cylindrowa jednostka o pojemności skokowej 1,0 l rozwija moc 75 KM przy 6 300 obr./min i osiąga moment obrotowy 97 Nm przy 3 500 obr./min. Będzie dostępna w podstawowych wersjach Nowego Sandero, Logana i Logana MCV. Jest bardzo oszczędna pod względem zużycia paliwa i wyróżnia się niską emisją CO2, o blisko 10% mniejszą niż silnik 1.2 16V 75 KM, który zastąpiła. W Nowym Sandero i Loganie zużywa zaledwie 5,2 l/100 km paliwa (w cyklu mieszanym) i emituje jedynie 117 g CO2/km. W Loganie MCV zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,4 l/100 km (co odpowiada emisji 120 g CO2/km). Silnik ten jest wyposażony w łańcuch rozrządu, co również zwiększa oszczędność.

W celu uzyskania tak niskiego spalania i emisji CO2 konstruktorzy uwzględnili liczne parametry. Przede wszystkim obniżenie masy. Dzięki zastosowaniu aluminiowego bloku silnika zyskano 20 kg w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.2 16V. Zastosowano również liczne technologie zmniejszające zużycie paliwa. Ten nowoczesny silnik został wyposażony w pompę oleju o zmiennej pojemności. Pozwala ona na dostosowanie wydatku oleju do obrotów silnika. Dźwignie zaworów z powłoką DLC (Diamond Like Carbon) i grafitowe płaszcze tłoków umożliwiają zmniejszenie oporów tarcia.

Podwójny wałek rozrządu (podwójny VVT) i odpowiednie zestopniowanie skrzyni biegów zapewniają znacznie większą przyjemność prowadzenia i znacznie wyższą dynamikę reakcji na niskich obrotach.

Silnik SCe 75 spełnia wszystkie standardy jakości Aliansu Renault Nissan – jest nowoczesną, oszczędną i przystępną cenowo jednostką, zgodną z wartościami Dacii. 

Czytaj również