Dzisiaj jest 25 Kwietnia 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

BMW prezentuje nowe X6

Dodano: 13 lipca 2019

BMW prezentuje nową edycję modelu, którego pierwsza odsłona była pierwowzorem innowacyjnej i charakterystycznej klasy SAV: Sports Activity Coupe (SAC). Nowy BMW X6 stanowi połączenie zwinności i wszechstronnych własności jezdnych samochodu Sports Activity Vehicle z przyciągającą wzrok sylwetką nadwozia coupe. BMW X6 trzeciej generacji za pomocą czystego, ekskluzywnego języka designu podkreśla pewny siebie i zdecydowany wygląd. Zaawansowany układ napędowy i zawieszenie we współpracy z bogactwem innowacji gwarantują uzyskanie wyjątkowo sportowego, a jednocześnie luksusowego doznania z jazdy. Podobnie jak poprzednik, nowy BMW X6 będzie produkowany w Stanach Zjednoczonych w zakładach Grupy BMW w Spartanburg. Model zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie 2019 roku.

 

Dynamicznie nakreślone proporcje sprzyjają sportowemu charakterowi

Nowy BMW X6 ma nadwozie dłuższe od poprzednika o 26 milimetrów (obecnie 4935 mm) i szersze o 15 mm (obecnie 2004 mm). Nadwozie obniżono o 6 mm (obecnie 1696 mm), tak aby uzyskać dynamicznie rozciągniętą proporcję oraz wyjątkowo muskularną sylwetkę. Rozstaw osi został zwiększony o 42 mm i w nowym modelu wynosi 2975 mm.

Duża atrapa chłodnicy z pojedynczą ramką jest najbardziej uderzającą cechą przodu samochodu - teraz zewnętrzne krawędzie ramki atrapy dochodzą do reflektorów pod wyraźnie zaznaczonym kątem. Nowy BMW X6 po raz pierwszy będzie dostępny z opcją wyposażenia w podświetlaną atrapę chłodnicy, która doda szczypty ekskluzywności do stylistyki nadwozia. Podświetlenie jest uruchamiane przy otwarciu lub zamknięciu samochodu, a ponadto kierowca może je ręcznie włączyć i wyłączyć. Oświetlenie atrapy chłodnicy można także włączać podczas jazdy.

Po wyposażeniu samochodu w adaptacyjne światła przednie LED z opcjonalną funkcją BMW Laserlight w trybie selektywnego trybu świecenia reflektory będą skutecznie oświetlać drogę, a światła drogowe z funkcją nieoślepiania innych kierowców zadbają o dobrą widoczność i bezpieczeństwo przy zwiększonym do 500 m zasięgu widzenia.

BMW Laserlight można rozpoznać po niebieskich lampach w kształcie X widocznych pod kloszami charakterystycznych podwójnych reflektorów BMW. Boki nadwozia nowego X6 są zdominowane przez znane proporcje BMW, ostro zarysowany charakter i dynamiczną linię dachu. W standardzie samochód otrzymuje 19-calowe koła z obręczami ze stopu lekkiego, a opcjonalnie dostępne są inne wersje kół o średnicach od 20 do 22 cali. BMW X6 M50i i BMW X6 M50d są w standardowej wersji wyposażone w 21-calowe koła ze stopu lekkiego.

Nowy BMW X6 w momencie wprowadzenia na rynek będzie dostępny w wersji standardowej oraz wariantach xLine oraz M Sport. Te dwie wersje wyposażeniowe charakteryzują się specyficznymi elementami stylistyki.

Wnętrze: ekskluzywna atmosfera przesycona sportowymi akcentami

Wnętrze nowego BMW X6 jest w równym stopniu poświęcone ekskluzywnej atmosferze oraz sportowym doznaniom z jazdy. Wyrazista konstrukcja nadaje kabinie nowoczesny i sportowy wygląd. Układ kokpitu wraz z nowym rozmieszczeniem i stylistyką elementów sterujących wywodzi się z progresywnego przedefinowania funkcji - obecnie jest ona dedykowana nastawieniu na kierowcę. Nowy BMW X6 w standardowej wersji jest dostarczany ze skórzaną tapicerką Vernasca.

Wnętrze oferuje szerokie możliwości dostosowania: od oparć tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 40:20:40 do możliwości ich złożenia w celu zwiększenia pojemności bagażnika od 580 do 1530 litrów. Dostępnych jest także wiele możliwości wyposażenia opcjonalnego, w tym takie charakterystyczne elementy jak wielofunkcyjne siedzenia z możliwością masowania w przypadku fotela kierowcy i pasażera z przodu, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, uchwyty napojów z regulacją temperatury, szklane aplikacje na wybranych przełącznikach i elementach sterujących, panoramiczne okno dachowe Sky Lounge, zestawy zapachowe wnętrza Ambient Air oraz system dźwiękowy surround Bowers & Wilkins Diamond+ 3D.

Cztery mocarne silniki oraz wariant M Performance dostępne od momentu wprowadzenia na rynek

Gama oferowanych silników BMW X6 obejmuje dwie jednostki benzynowe oraz dwa wysokoprężne silniki najnowszej generacji. Listę dostępnych jednostek napędowych otwiera model BMW M Performance z zaprojektowanym niedawno benzynowym silnikiem w układzie V8 o mocy 390 kW/530 KM. Do modelu BMW X6 M50i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7–10,4 l/100 km,Poziom emisji CO2 w cyklu mieszanym: 243–237 g/km)* w tej gamie dołącza BMW X6 M50d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,2–6,9 l/100 km, poziom emisji CO2 w cyklu mieszanym: 190–181 g/km)* napędzany sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 294 kW/400 KM, którym dyryguje kwartet turbosprężarek. Sześciocylindrowa rzędowa jednostka benzynowa o mocy 250 kW/340 napędza model BMW X6 xDrive40i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,6–8,0 l/100 km, poziom emisji CO2 w cyklu mieszanym: 197–181 g/km)*, a z kolei model BMW X6 xDrive30d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,6–6,1 l/100 km, poziom emisji CO2 w cyklu mieszanym: 172–159 g/km)* jest napędzany sześciocylindrowym wysokoprężnym silnikiem rzędowym o mocy 195 kW/265 KM. Wszystkie warianty BMW X6 spełniają wymagania normy emisji EU6d-TEMP. Montowany standardowo w obydwu modelach M Performance sportowy układ wydechowy M, który nadaje samochodowi niepowtarzalnego i bogatego emocjonalnie brzmienia jest również dostępny w pozostałych wersjach BMW X6 jako wyposażenie opcjonalne lub w ramach pakietu M Sport.

Wszystkie modele nowego BMW X6 są w standardzie wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów Steptronic, z kolei napęd na cztery koła pozwala uzyskać maksymalną przyczepność, zwinność i stabilność kierunkową. Najnowsza generacja układu xDrive stopniowo rozdziela moment napędowy na koła przedniej i tylnej osi według zapotrzebowania w danej sytuacji - w tej wersji wykonuje swoje zadanie z jeszcze większą precyzją i znacznie szybciej.

W sytuacjach nie wymagających napędu na cztery koła ze względu na oszczędność paliwa moment napędowy może być przenoszony tylko na koła tylnej osi. Ponadto układ xDrive kontroluje poślizg tylnej osi podczas dynamicznej jazdy. Sportowe cechy samochodu są uzupełniane przez elektronicznie sterowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego M, która wchodzi w skład wyposażenia wersji M Sport oraz opcjonalnego pakietu xOffroad.

Czytaj również